01

Calitate

Ne dorim ca si clientul sa fie multumit de calitatea serviciilor noastre, asa ca deviza noastra este :
Pretul incepe de la calitate si cu oameni de calitate!
02

Profesionalism

Profesionalismnul inseamna sa stii cum sa faci, cand sa faci si ce sa faci, cu responsabilitate si tact.
03

Seriozitate

Serios! De ce?...
pentru ca vrem ca lucrurile sa iasa bine si clientul sa fie multumit.

Pregatirea suprafatei – cheia pentru o vopsire de calitate excelenta

vopsitorie topten autoAs vrea sa fac cateva precizari despre pregatirea suprafetelor in vederea vopsirii. Aceasta etapa este esentiala pentru a obtine o lucrare de calitate. De multe ori se asteapta de la vopsitor sa faca adevarate minuni prin remedierea greselilor care se fac pe parcursul etapei de pregatire. Sunt cateva detalii peste care se trece uneori prea repede si care afecteaza calitatea finala a reparatiei auto.
As sublinia ca pregatirea incepe cu operatia de spalare a autoturismului. Acesta va intra curat in atelierul de reparatii. Doar in aceste conditii se poate face eficient inspectia vizuala a panourilor si marcarea defectelor ce vor fi reparate.
Aici o etapa absolut obligatorie este evaluarea lucrarii ce urmeaza a fi efectuate: cum se spune sa masuram de zece ori inainte sa taiem o data, adica sa alegem corect granulatiile abrazivelor si blocurile de slefuit pe care le vom folosi in functie de dimensiunea zonelor de reparat, sa identificam zonele unde vom face pierderile etc.
Daca avem doar zone mici de tabla infundata, asa-numitele ‘denturi’ este suficient sa aplicam o granulatie de P150 pentru a face ‘masa’ in loc de ‘clasicul’ P80. Ca o regula: prima slefuire a chitului se face cu o granulatie nu mai aspra decat cea folosita pentru a face ‘masa’.
Prima operatie de slefuire este cel mai economic sa se faca cu masina orbitala pentru a aduce cat mai aproape de forma finala suprafata de chit. Masina de slefuit orbitala trebuie sa aiba un excentric de minimum 5 mm.
Cel putin o slefuire a stratului de chit este recomandat sa se faca cu blocul de slefuit.
Nu depasim 100 de grade FEPA de la o granulatie la alta pentru a avea eficienta maxima in indepartarea zgarieturilor lasate de granulatia mai aspra. Praful de control este un material absolut indispensabil pentru a verifica indepartarea zgarieturilor mai aspre.
Praful de control este singurul material recomandat pentru a scoate muchii si nervuri conforme cu curburile piesei auto inainte de accident. De asemenea, folosirea prafului de control previne inacarcarea prea rapida a abrazivului (lipirea chitului de granulele abrazive).
Recomand praful de control 3M portocaliu, part number 50416, care asigura o slefuire de calitate excelenta, patrunzand foarte bine in adancimea zgarieturii, datorita faptului ca este foarte fin. In plus, face un contrast foarte bun pe orice nuanta de fuller.
Blocul de slefuit trebuie ales astfel incat extremitatile sale sa se sprijine pe tabla si nu pe flecul de chit. Aceasta este o garantie ca nu vom slefui mai mult si vom face ‘gaura’ in suprafata de chit. O slefuire corecta cu blocul de slefuit nu se face intr-o singura directie, ci in cruce. La capote sau alte panouri mari este recomandat sa slefuim atat in cruce, cat si circular pentru a nu deforma tabla. La slefuirea circulara presiunea exercitata asupra tablei este mult mai mica.
Gama de blocuri de slefuit 3M atat varianta cu absorbtie de praf – linia de blocuri multihole – cat si setul de blocuri GOLD permit alegerea celui mai potrivit bloc de slefuit pentru aproape orice dimensiune si forma de chit.
Este foarte important sa folosim chitul de incarcare si cel de finisaj pentru scopul pentru care au fost concepute. Daca, spre exemplu, la un ‘dent’ folosim chit de incarcare in locul celui de finisaj, atunci nu reusim decat sa ne facem viata mai grea. Chitul de incarcare este mai dur, adica mai greu de slefuit si mai poros, adica dupa slefuire are mici gauri in el ce trebuie acoperite cu chitul de finisaj. Deci, pentru o mica infundatura vom folosi doua straturi de chit in loc de unul si mai multe granulatii de abrazive (inclusiv o granulatie mai aspra) decat ar fi fost necesar.
Pentru a suprafata mai mare ce trebuie astupata cu chit de incarcare si apoi cu cel de finisaj, al doilea strat de chit se aplica numai dupa ce primul strat a fost desprafuit si degresat. Desprafuirea o recomand sa se faca cu pistolul de suflat pentru a fi siguri ca am indepartat tot praful din porii chitului de incarcare.
Desprafuirea si degresarea zonei de lucru sunt doua operatii absolut obligatorii atat inainte de a face ‘masa’, cat si inainte de aplicarea primului strat de chit.
Astuparea ‘ferestrelor’, adica a geamurilor lipsa, a usilor lipsa pentru a nu permite prafului sa intre in autovehicul este tot un detaliu care ne face mai usoara activitatea de curatare a autoturismului in vederea livrarii catre client.
De asemenea, daca nu s-a facut curatarea pana la tabla a zonei unde urmeaza a fi aplicate materialele de vopsitorie este necesara efectuarea asa-numitului test de solvent. Adica primul strat de chit este aplicat peste vopseaua veche numai daca aceasta nu s-a inmuiat in urma umezirii cu solvent.
Pentru a verifica faptul ca am obtinut o suprafata de chit conforma cu cea dorita la final, cea mai eficace metode este pulverizarea de degresant pe flecul de chit cu ajutorul pompei cu amorsare. Chitul capata un luciu care evidentiaza orice neconformitate la inspectia vizuala.
Dupa degresarea si desprafuirea suprafetei de chit finisate cu P240 sau P320 se aplica neaparat grundul care previne corodarea tablei si care este diferit de fullerul cunoscut in atelierele reparatii auto. Peste acesta se aplica fullerul.
Pentru culori deschise se recomanda ca zone de chit sa se finiseze cu P240, iar apoi P320, iar la exterior sa se faca pierdere cu P400. Adica la culori deschise fullerul il aplic peste P320.
Fullerul se aplica in doua straturi. Primul pe o suprafata putin mai mare decat flecul de chit. Al doilea pe o suprafata ceva mai mare decat flecul de chit, astfel incat gazele de fuller sa ajunga pe suprafata slefuita cu P400.
Nu se face invers pentru ca nu mai vad flecul de chit si nu stiu daca peste el am aplicat doua ‘maini’ de fuller, iar gazele de la a doua mana nu vor fi absorbite de primul strat de fuller.
Intre cele doua ‘maini’de fuller se lasa un timp de aerare. Cazul ideal este ca fullerul sa fie slefuit a doua zi, mai ales cand a fost aplicat pe suprafete mari.
Atentie la conditiile de umiditate si temperatura din atelier mai ales pe perioada de iarna. Materialele chimice reactioneaza numai in anumite conditii de temperatura si umiditate.
In aproape orice situatie, fullerul se slefuieste mai intai cu blocul de slefuit cu granulatie P320 pentru a a inlatura imperfectiunile ramase de la slefuirea stratului de chit, conturarile care apar, sau diferentele de grosime din stratul de fuller.
La zgarieturile care nu deformeaza tabla, ele trebuie pierdute total inainte de aplicarea fullerului pentru a evita aparitia defectelor de vopsitorie.
Fullerul se finiseaza cu granulatia P400 aplicata cu masina de slefuit orbitala cu excentric de 2,5 mm. Peste zgarietura de P400 se poate aplica discul abraziv scotch brite gri (ultra fine part number 7613) pentru desprafuirea suprafetei si uniformizarea zgarieturilor.
Bineinteles ca in cateva randuri nu pot fi epuizate toate situatiile cu care ne confruntam in activitatea de zi cu zi din atelierele de rapartii auto.
Dar cam acestea au fost cateva din situatiile cu care m-am confruntat si care cred ca daca sunt luate in considerare ne vor face viata de vopsitori/pregatitori auto mult mai usoara.